جدول | تقویت سناریوهای کاهش بیشتر قیمت بیت کوین

چشم‌انداز قیمتی بیت کوین همچنان صعودی است، اما عملکرد اخیر خریداران بازار ارز دیجیتال در شرایط کنونی کمی با افت انگیزه همراه بوده است و سناریو کاهش بیشتر قیمت بیت کوین را تقویت کرده است.
جدول | تقویت سناریوهای کاهش بیشتر قیمت بیت کوین
کد خبر : ۴۰۵۳۴

قیمت بیت کوین اکنون در قیمت ۲۹ هزار و ۸۹۰ دلار معامله می‌شود. این ارز دیجیتال پیشرو در روز یکشنبه کاهش نزدیک به ۰.۲۵ درصدی را تجربه کرده است. با این حال، آنچه توجه بسیاری را به خود جلب کرده، کاهش قابل توجه حجم معاملات است که اکنون در عرض ۲۴ ساعت به ۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در این گزارش عوامل و شرایطی که بازار ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند مورد بررسی و سناریو‌های آن را تحلیل می‌کنیم.

کاهش قیمت بیت کوین همزمان با نزدیکی رویداد هاوینگ
کاهش قیمت بیت کوین را می‌توان به رویداد هاوینگ این ارز دیجیتال نسبت داد که قرار است در کمتر از ۲۸۰ روز آینده رخ دهد. رویداد نصف شدن پاداش این ارز دیجیتال، تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و با هدف کمیابی این ارز دیجیتال با کاهش تعداد بیت کوین‌های تازه صادر شده انجام می‌گیرد.

به عنوان یک دارایی، کاهش تورم و عرضه محدود ۲۱ میلیون واحدی بیت کوین از عوامل موثر در ارزش آن هستند. گفتنی است، رویداد هاوینگ چندین پیامد برای ماینر‌ها و شبکه دارد. با کاهش پاداش‌های بلاک، برخی از ماینر‌ها ممکن است متوجه شوند که عملیات آن‌ها کم‌سود یا بی‌سود است که در نتیجه منجر به کاهش بالقوه امنیت و ثبات شبکه می‌شود، زیرا ممکن است ماینر‌ها از شبکه خارج شوند.

برای ادامه امنیت شبکه و حفظ درآمد، ماینر‌ها ممکن است تراکنش‌هایی با کارمزد بالاتر را با افزایش تقاضای تراکنش و پذیرش بیت کوین در اولویت قرار دهند. با این حال، در پروسه ماینر‌ها تعادل ظریفی وجود دارد؛ زیرا کارمزد‌های بیش از حد بالای تراکنش‌ها می‌توانند کاربران را منصرف و پذیرش بیت کوین را به عنوان یک وسیله مبادله نیز محدود کند.

پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها در مورد رویداد هاوینگ بر احساسات بازار و قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که سرمایه‌گذاران و شرکت‌کنندگان، اثرات هاوینگ بر قیمت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کنند، این موضوع می‌تواند منجر به افزایش توجه و فشار بر ماینر‌ها نیز بشود.

پیش بینی قیمت بیت کوین
از روز یکشنبه، قیمت بیت کوین با کاهش نوسانات همراه بود که منجر به حرکت‌های تثبیت شده در محدوده معاملاتی ۲۹ هزار تا ۳۰ هزار دلار شد. در بازه زمانی روزانه، بیت کوین در مرحله تثبیت قرار دارد. مقاومت قیمت در حدود ۳۱ هزار و ۴۰۰ دلار شناسایی شده، در حالی که حمایت قیمت حدود ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلار قرار دارد.

یکی از انتظارات مهم معامله‌گران این است که آیا کندل قیمت بیت کوین می‌تواند به طور کامل بالاتر از سطح ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلار بسته شود، زیرا این امر به طور بالقوه می‌تواند حرکت صعودی این ارز دیجیتال را تقویت کند. با این حال در سناریو مقابل آن، اگر شکست قیمت به زیر ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلار مشاهده شود، بیت کوین ممکن است حدود ۲۸ هزار و ۴۵۰ دلار و احتمالاً حتی کمتر از این سطح مورد حمایت قرار گیرد.

برای حرکت صعودی قیمت، فراتر رفتن آن از سطح ۳۱ هزار و ۳۵۰ دلار زمینه را برای هدف مهم بعدی آن در حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار فراهم می‌کند. با توجه به تحلیل سطوح قیمت، نظارت دقیق بر سطح ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلار به عنوان یک سطح محوری برای معاملات امروز ضروری خواهد بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر